petrawillemijn.reismee.nl

Grimerud Freedom week

Lieve lezers,

Ik wil beginnen met wat informatie over de basis. Allereerst: Wat ben ik ontzettend gelukkig op deze basis, en de sfeer in de groep is fantastisch. We zijn met een groep van 40 studenten en zo'n 14 staff. Ik ben al een beetje gesetteld en ik heb 3 kamergenoten, twee Noorse meiden en een Duits meisje. Natuurlijk is het beste uitdagend om een kamer te delen maar we kunnen het erg goed met elkaar vinden. Het is een grote boerderij met verschillende gebouwen dus het is wel een wandeling die je maakt iedere dag. We hebben het hoofdgebouw met de dininghall, kitchen, coffeehouse, boven hebben we nog een livingroom en er wonen een paar staffleden. Wij zitten met de 'meiden' in een apart gebouw in een hele lange gang met kamers en een grote badkamer, in ons gebouw zit ook de gym. We hebben een gebouw met ons klaslokaal en een losse ruimte ernaast met een pooltafel en pingpongtafel, ook hebben we een losse 'barn' waar we basemeetings hebben en daar staat ook het podium voor de worship. Verder zijn er stallen met varkens, paarden en hebben we een kudde van 20 schapen grazen op de weilanden. Grimerud is enorm groot en we hebben een paar voetbalvelden met graan om de basis heen liggen. Ook hebben we een kindergarden, speeltuin en verschillende kleine huisjes waar families wonen, ook hebben we een gastenverblijf. Het voelt voor mij als thuiskomen in deze community, je merkt dat deze plek een historie heeft en veel mensen komen nog terug naar deze plek zoals oud-studenten. Verder hebben we twee keer in de week workduties, veel gebedstijd met de DTS of met de basis, iedere ochtend een uur voor stille tijd om bijbel te lezen. We eten we 4 maaltijden per dag, omdat er in de winter een meter sneeuw kan vallen en het om 15.00 's middags al donker wordt heb je die extra energie wel nodig. We staan iedere ochtend om 06.00 op en het moet stil zijn op de basis om 10.00.

De eerste lesweek zit erop.We hebben iedere week een ander thema en deze week was het thema: Freedom. Er kwam een spreker naar de basis genaamd Tyler Connell en hij bracht een evangelist mee genaamd Joel en Tyler gaf ons verschillende teachings over vrijheid die er voor ons beschikbaar is doormiddel van het herkennen van verschillende bolwerken die je als persoon bij je kunt dragen. Bijvoorbeeld angst, afwijzing, trots, schaamte, passiviteit, bitterheid, rebellie. Hij gaf ons praktische opdrachten, ik kan je vertellen dat er een hele hoop mensen zijn vrijgezet doormiddel van gebed en het verbreken van deze bolwerken. Doormiddel van bekering en verbreking van deze onderwerpen ervaren we steeds meer vrijheid. De heilige geest is hier enorm aan het werk, omdat we God ook echt de ruimte geven om de leiding te nemen over de lessen. Gebed is het krachtigste wapen naast het Woord. De staff doet het echt heel erg goed, ze bidden voor je en luisteren ook naar Gods stem en de leiding van de Heilige Geest. Ik dacht zelf dat ik al door deze processen was gegaan maar ik ervaar echt dat God telkens nieuwe dingen doet. Wat ik echt leer is dat we God niet in een hokje mogen plaatsen, vaak zijn de verwachtingen die we hebben van God veel te korzichtig.Het is bijna alsof God heeft gewacht tot deze DTS bij elkaar kwam om ons meteen in de eerste week vrij te kunnen zetten. Ook hebben we de fear of men verbroken, door omstebeurd op een stoel te gaan staan met een microfoon om het te verbreken in gebed. Dat leverde zoveel vrijheid en vreugde op dat we daarna als een malle hebben staan dansen. Dit is maar een klein stukje van hoe deze week er uit zag, God is zo trouw in ieder van ons.

Er komt een doorbraak aan in Noorwegen.Dit is de grootste DTS die er tot nu toe in Grimerud bij elkaar komt maar ook is dit de eerste Fire & Fragrance DTS ooit in Noorwegen! Ik voel het zelf, maar ook hoor ik het de Noren zeggen dat God echt een doorbraak voor Noorwegen in het verschiet heeft. Wij mogen daar deel van zijn, mijn schoolleider heeft een visie voor deze school en probeert al 7 jaar deze Fire & Fragrance vanuit Kona naar Noorwegen te krijgen. Nu zei God tegen hem dat het eindelijk zo ver was, en dat het in Grimerud plaats moest vinden. Ik merk het ook aan de groep, we zijn met allemaal Europeanen maar we voelen allemaal dat God iets gaat veranderen in de kerk in Noorwegen. Het is tijd voor het vuur van de Heilige Geest, het is tijd om Jezus weer in het midden te plaatsen. Ik hoorde zelfs dat er oude mensen zijn die al jaren bidden voor Noorwegen en voelen dat er veel mensen naar dit land worden gestuurd door God. God gaat iets nieuws doen.Ik ben nu precies een maand in Noorwegen en mijn hart is hier ook, ik voel dat ik hier op dit moment echt hoor te zijn. Alsof God dit land in mijn hart heeft geplaatst, alleen weet ik nog niet waarom.

We weten de outreach locaties al!Deze week hebben we al te horen gekregen welke landen ze hebben uitgekozen voor onze outreach. Er zullen 6 verschillende teams naar 6 verschillende landen gaan. De outreachlocaties zijn: Mexico, Faroe Islands, Zambia, Hymalaya's, Kenia en Albanië. Ik vind het zelf wel vroeg en ik weet niet waarom we het nu al te horen hebben gekregen, maar ik vind het wel fijn dat we ons kunnen voorbereiden op het land waar we naar toe gaan. We mochten ervoor bidden en een top 3 inzenden, dit weekend gaat de staff voor de mensen bidden en dan gaan ze de teams indelen. Volgende week horen we in welke teams we terrecht komen, en dan hebben we ook wekelijks teambuilding in ons rooster. Zo kun je al wat opbouwen met je team. Mijn top 3 is: Hymalaya's, Kenia, Zambia.

Gebedspunten:

Danken.... Dat God voorziet in mijn financiën...

Danken..... Wat God doet in deze fire & fragrance DTS...

Danken..... Dat we beschikbaar zijn om Hem te dienen...

----------------------------------------------------------------------------------

Gebed...... Dat ik op de juiste plek ga belanden met outreach....

Gebed...... Dat iedereen gezond blijft...

Gebed....... Dat het duidelijk gaat worden waarom God Noorwegen in mijn hart heeft gelegd...

-----------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor het meeleven, en voor je gebed. Als je vragen of reacties hebt, dan hoor ik ze graag!

Gods zegen, Petra


Reacties

Reacties

Wilmavermue

Je bent een topper ,God houdt van ons ,er zijn vele dingen mogelijk voor wie gelooft. Laat de liefde en passie er steeds zijn voor Jezus en de mensen die je gaat ontmoeten!

Zus van blonde dropstaaf

Mooi geschreven zusje. ?
Op naar nog vele weken vol bevrijding, nieuwe inzichten en wijsheid. En dansen daarna natuurlijk!

Eline

Wauw zo duidelijk en goed beschreven!! LOVE IT!!

Mama

Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt !

Flow

Mooi Peetje!
Volgensmij is God heel veel gave dingen aan het doen. Vertrouw erop dat de antwoorden op de juiste tijd zullen verschijnen. ?

PapaPeter

Heerlijk om jouw bericht weer te lezen. Ga en blijf ontdekken waar je God's licht mag laten schijnen. Veel zegen!

Tante Lea

Altijd fijn om je opgewekte berichten te lezen. Dankbaar dat je je zo thuis voelt, dat is ook een gave,
die zo belangrijk is in ons leven, de verbinding voelen met anderen.Het is Jezus zelf die ons oproept
tot liefde voor onze naaste en voor onszelf.

Hennie

Dankjewel voor de update Petra.
Wauw, bijzonder wat er allemaal gebeurt in een week. Dat belooft wat de komende maanden. God is aan het werk! Zijn zegen!

Petra

Bedankt iedereen voor jullie geweldige reacties! Gods zegen gewenst, ik hou jullie op de hoogte.

- Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!