petrawillemijn.reismee.nl

God is GOED.

Hallo lieve mensen, hier weer een update van mij.


Ik ben nu bijna halverwege van deze DTS, en ik ga nu de laatste twee weken in van de lesfase. Wat vliegt de tijd voorbij hier! Ik heb zoveel te vertellen, maar ik hoop dat ik nu een paar dingen kan highlighten van wat ik hier doe en meemaak. De afgelopen weken waren erg druk maar God zorgt dat we het aankunnen. God is zo goed, zo fantastisch, zo heilig, en onze lofzang en aanbidding zo waard.


Mijn work duty is in de keuken wat ik heel erg leuk vind, eten bereiden voor de hele basis met een team. Verder houden we ons wel bezig met boekverslagen, en ben ik nu als eindopdracht een preek aan het schrijven voor mijn messenger-track met als onderwerp:identity gives birth to transformation.Verder is het hier continu rond -12 en ligt er SNEEUW. Dus het is echt koud en ben ik begonnen met breien, kijken hoe lang ik het volhoud haha. Maar ook help ik hier veel mee met de paarden, waar ik ook een keertje op heb mogen rijden.


We hebben verschillende tripjes gemaakt de afgelopen weken,The Sendtraveling teams gaan door Noorwegen heen om jongeren over Jezus te vertellen en om het grote evenement te promoten die plaats gaat vinden 25 juni in Telenor Arena in Oslo. Zo hebben ze verschillende pre-rally’s (bijeenkomsten) gehouden en zijn wij daar ook bij geweest als Fire & Fragrance DTS. De laatste pre-rally was in Oslo en zo kwamen er ongeveer 700 jongeren op af. Prijs de Heer! Dat geeft ons wel een groot geloof voor 25 juni wanneer het evenement plaatsvindt. Het gebed is dan ook dat het goed blijft gaan hier met de corona-cijfers zodat het door kan gaan en we Zijn naam groot mogen maken.

Ik ga nu even terugblikken op de verschillende thema’s die we hebben behandeld deze afgelopen weken.


Week 6 met David Gava Holy Spirit week. Zo zijn we echt de diepte in gegaan en hebben we de HG enorm ervaren door de week heen, er zijn mensen aangeraakt, en vrijgezet. We hebben verschillende bijbelteksten behandeld waarin de HG omschreven werd. De HG is een persoon. Als je God ontmoet kun je nooit terug naar wie je was, je kunt de HG niet in een formule stoppen, Hij komt voort uit relatie, en geloof zonder de HG wordt simpelweg religie. Ook dat we ons moeten focussen op de gever en niet de gaven. Je kunt niet half voor Jezus gaan, Jezus is ook niet half voor ons aan het kruis gestorven. We kunnen niet de Jordaan oversteken als we in Egypte blijven. De HG wil altijd Gods grootheid openbaren.

Week 7 ging over Missionsdoor Lone & Dogonze basis-leiders. Zij hebben 30 jaar gediend in Azië als zendelingen, en kwamen hun ervaringen delen. We hebben geleerd dat we gecreëerd zijn als een spiegel, die Gods glorie terugkaatst naar Hem, zo dat de onbereikte bevolkingsgroepen hem leren kennen. We leerden dat het gaat om Hem kennen, en Hem bekendmaken. En dat we een zegen zijn om tot zegen te zijn. Jezus heeft nooit gevraagd om kerken te maken, Hij zei maak discipelen. Dat maakt je kerk. Het koninkrijk van God is als een zaadje, langzaam aan het groeien en langzaam aan het werk. We moeten het proces snappen, als je ALLES in gebed doet zal God het uit laten komen in de juiste tijd. Alle Christenen zijn geroepen tot missions. Voor iedereen verschillend, als je maar gehoorzaam blijft in waar God je in geroepen heeft. Het gaat erom dat je onze Hemelse Vader verheerlijkt in je leven.

Week 8 living with God with Dan Bauman

Dit was een ontzettend bijzondere week, back to the basics. Jezus heeft altijd meer voor ons dan dat we ons kunnen voorstellen. Als je niet opgeeft,win je. Leef je voor Gods goedkeuring of vanuit Gods goedkeuring? God wil je liefhebben, iedere dag. Liefde is de grootste motivatie voor ons hart. Vraag simpelweg of God je een openbaring geeft voor Zijn liefde voor jou! God is meer toegewijd om jou in Zijn plan te laten wandelen dan dat jij toegewijd bent om uit te zoeken wat Zijn plan is. God staat boven de media. God wil je trots niet beschadigen, Hij wil het vernietigen. Laat Zijn karakter je leven bepalen, niet je omstandigheden. Hij zei ook bid dit gebed: God geef me een openbaring van wie U bent. Maak je geen zorgen over je beloning, Jezus is genoeg.

Week 9 was met Mitch Rumppe over biblical worldviewEr is geen Christendom zonder bekering. Het probleem is dat we denken dat we God zijn We hebben de plaats van onze maker ingenomen. Ben je een product van je cultuur of ben je een geadopteerde zoon/dochter van de Allerhoogste? We zijn onszelf continu aan het testen en vertellen wie willen zijn omdat we niet weten wie we zijn. De kerk heeft zich aangepast naar de cultuur, de kerk wil gezien worden in plaats van dienen. De kerk wil invloed hebben in plaats van Gods geest en karakter. Wees veerkrachtig en toegewijd voor de wedloop met Jezus. Groei karakter, in plaats van deel te nemen in de cultuur van succes.

Week 10 over prayer and worship met Cameron, Lone, and Tora.

Uit gebed, wordt opwekking geboren. Alleen door gebed zullen we het volhouden. Leef je leven zonder compromis. Ga volledig voor de liefde van God, ga in gebed, in het centrum van Zijn wil. Laten we volhouden uit een plaats van gebed. God reageert op ons gebed omdat wij afhankelijk van Hem zijn, Hij vertrouwt ons met gebed, Hij nodigt ons uit om geschiedenis met Hem te schrijven. Ook hebben we geleerd hoe we kunnen bidden door te danken, dank hem in het midden van de storm. De komende weken zijn

Week 11 Power Evangelism door David Gava, en week 12 is outreach preparation. Daarna kom met de kerst naar Nederland en ga ik mij voorbereiden op outreachfase in de Himalaya's. Daar gaan we samenwerken met verschillende ministries en kerken, maar ook deelnemen aan crossfit training waar mensen op af komen die we in het geheim kunnen discipelen. We gaan ook de bergen in om met de onbereikte bevolking te kunnen praten. Ik kijk er erg naar uit, maar ik hoop dat we niet ziek worden door het voedsel daar. Ik heb grote verwachtingen in wat God gaat doen. Ik hoop dat ons team binnen no time als familie gaat voelen. Als team kregen we een hart voor wezen en weduwen, maar ook heerst er een alcoholprobleem onder mannen. Maar ik heb geloof dat God aan het werk gaat.



Wil je bidden dat:


  • Dat ik met kerst zonder problemen naar NL kan reizen en ook weer terug in Noorwegen kan komen.

  • God onze harten voorbereid voor dit land.

  • Over fysieke heling en (geestelijke) bescherming voor ons team.

  • Dat niemand in ons team zich zorgen hoeft te maken over financiën.

  • Dat we als team nog dichter bij elkaar zullen komen.

  • Dat ik Zijn rust en vrede mag blijven ervaren met de voorbereidingen.



Takk for at du leser,


Petra

Reacties

Reacties

Mama Ank

Bemoedigend !
Dicht bij Jezus blijven.
Mooi !

Margreet

Wauw Petra, wat gewéldig wat je allemaal leert. En mooi om naar de Himalaya te gaan om de mensen over Jezus te kunnen vertellen. Prachtig wat een zegen. Zo blijf jijzelf ook dicht bij Jezus!

Bounty en Chili

Wat heb je weer veel geleerd peet! Bijzonder om mee te maken ?

Hennie

Wat gaat het snel! Maar goed dat je een hele week de tijd hebt voor een thema, er zit zoveel in. En ook alle geloofservaringen van de diverse sprekers. Een hele rijkdom. Fijn dat je met kerst naar huis komt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!